x تبلیغات
مرجع مقالات صنعت ساختمان

مزایای استفاده از آب بندی بتن

 آب بندی ساختمان

 

از مزایای به کار گیری از آب بندی به نحوه تزریق می شود به قابلیت و امکان اجرای آب بندی در فشار مثبت و منفی، حداکثر دوام بنا بتنی به علت خودداری از ورود آب به بنا و سرعت بالای اجرا اشاره کرد. از خطاها عمده این طریق آببندی بتن، تخصص بالای ما یحتاج، نیاز به امکانات مختص و لوکس و هزینه بالای این طریق آب بندی بتن می‌باشد.

در‌این تحقیق علاوه بر آنالیز ساختار بتن آب بند و شیوه های آببندی بتن، اشکال مواد افزودنی به مراد آب بندی بتن و اعضای بتنی معرفی و تشریح می‌گردد.

 

1. بتن آب بند و اصول آب بندی بتن

بتن آببند به بتنی گفته میشود که در قبال رخنه هرگونه ادله بیرونی که به سطح بتن حمله نماید مقاوم باشد. بتن آب بند سوای هرگونه شکاف خوردگی هست. از دید محدود کردن زخم دیدگی بتن، در واقعیت مطلوب خیس آن می باشد که از اصطلاح بتن غیر قابل رخنه به کار گیری گردد. چون قابلیت و امکان آب بندی مطلق در ادغام نامتجانسی همچون بتن به مشقت میسر می‌باشد. به‌این مضمون‌ که در صورتی‌که حجم رطوبت رخنه یافته در جسم بتن درسطح همسایه هوا تبخیر شود و در طول تجزیه و نظارت رطوبت هیچ صدمه ای تولید نشود دراین‌صورت به چنین بتنی بتن آب بند (آب کیپ یا این که ناتراوا) گفته می گردد. یا این که به عبارت دیگر وقتی بتن آب کیپ می‌باشد که تهویه مطلوب و دمای کافی برای ادامه تبخیر آب شکافت یافته در سطح بیرونی در بنا های مخزنی و سطح بدور از آب در بنا های آبی‌رنگ وجود داشته باشد و قطرات تعریق بر روی سطح به دور از آب در محل جانور نباشد.

 

2.اصول آب بندی بنا های بتنی

آب بندی بنا های بتنی به دو چهره کلی جور بندی می شود:

 

آب بندی اول (در طول ایجاد و بتن ریزی)

این طریق با به کار گیری از مواد افزودنی مطلوب و تصحیح طرح اختلاط بتن مصرفی و قرار دادن واتراستاپ در درزهای اجرایی یا این که انبساطی و رعایت نکات مهم اجرایی انجام میگردد. قابل ذکر می‌باشد که آببندی در‌این مرحله اقتصادی ترین و شایسته ترین طریق به حساب آورده می شود.

 

مواد افزودنی مطلوب برای این سیستم دارنده خاصیت ذیل می‌باشند:

1. با داشتن خواص جاری کنندگی سبب ساز کاهش نسبت آب به سیمان و ارتقاء سهولت متراکم سازی بتن گردیده که‌این آیتم خویش منجر کاهش قطر لوله های مویینه، ارتقاء وزن منحصر به فرد و تراکم بتن و در سود سبب ساز کاهش نفوذپذیری میگردند. همینطور خواص جاری کنندگی سبب ساز بهبود خاصیت پمپ پذیری 

میگردد.

2. با لغزنده نمودن سطح ها داخلی لوله های مویینه داخل بتن مشقت بار گردیده، بواسطه از بین بردن شکافت آب از روش خواص اُسمُزی، نفوذپذیری بتن را کاهش می‌دهند.

3. با ساخت حباب های ریز هوا و در سود جدا لوله های مویینه موجب کاهش نفوذپذیری بتن میگردد.

4. از شکافت سولفاتها و املاح خورنده در بتن دوری کرده و یون کلر فعال جانور در آن را غیر فعال می کنند.

5. به جهت همت یک‌سری کاره بر مقاومت فشاری و دوام بتن می‌افزایند.

دارا بودن این خاصیت بصورت به طور همزمان سبب ساز به ایجاد بتنی ایده آل گردیده که انتظارات منفعت بردار را برآورده می سازد.

 

سود آنکه برای آب بندی یک بنا بتنی در طول تولید دو عمل اساسی را می بایست انجام اعطا کرد :

 

آب بند نمودن ساختار جسم بتن

کیفیت بتن از دید دوام برحسب نفوذپذیری اندازه گیری می گردد. استدلال در دست گرفتن کننده این خصوصیت در بتن طاقت فرسا گردیده سیستم فضاهای خالی می باشد. همین دلیل در مقاومت در مقابل حمله شیمیایی از منابع فرنگی (به عنوان مثال اسیدها، دی اکسیدکربن و سولفات ها) یا این که از داخل بتن (برای مثال برخورد قلیایی سنگدانه و سیمان نامناسب) و نیز در قبال بقیه تنش های محیطی ناشی از رخنه رطوبت ( مثل عصر یخ زدن و آب شدن و تراوش ) از اهمیت اساسی برخوردار‌است.

 

همه چیز درباره ی آب بندی نمای ساختمان

 آب بندی ساختمان

 

درز بندی و آب بندی نمای ساختمان از اصول مهندسی و جز لاینفک پروژه میباشد رخنه هوای سرد و گرم و همینطور آب به باطن ساختمان آسایش ساکنین را کاهش خواهد اعطا کرد و مصرف سوخت را تا بیست و پنج درصد بالا میبرد.

 

بسیار پیش می‌آید که نمای ساختمان غیر وابسته از اینکه نوساز باشد یا این که دیرین ساز، رطوبت خارج ساختمان را به باطن ساختمان منتقل نماید و در سود دیوارهای داخلی ساختمان مصدوم و درصورتی که بازه زمانی متعددی از این مسئله بگذرد رنگ دیوار و حتی وسایلی که در باطن خانه با دیوار تماس دارا‌هستند را با جراحت روبرو می کند .

 

اما در نماهای شیشه ای و کامپوزیت شاهد ورود بدون واسطه آب باران به باطن ساختمان میباشیم که بسیار آزار دهنده می‌باشد.

 

مورد ها کاربرد آب بندی کردن نما :

به خواسته پرهیز از شکافت باران و همینطور رطوبت از آببند کردن نما به کار گیری می‌گردد.

 

آب بندی کردن نما از رخنه سوز و سرما و همینطور گرما در فصول متعدد به درون ساختمان دوری می‌نماید.

 

آب بندی کردن نما از شوره زدگی نما خودداری می نماید.

 

یکی‌از مهم‌ترین کاربردهای آب بندی کردن نما را میتوان در دوری از آلودگی نما اسم پیروزی.

 

از مواد گوناگونی به مراد آب بندی کردن نمای ساختمان به کار گیری میگردد که چسب های پلی اورتان و همینطور سیلیکون از مهم‌ترین این مواد می‌باشند.

 

چسب های گزینه به کارگیری در آب بندی کردن نما:

یک کدام از چسب هایی که مقاومت بسیار خیر و خوبی در قبال رطوبت داشته و همینطور قابلیت و امکان رنگ خوری و سمباده پذیری بسیار نیکی دارااست و در آببند کردن نما به کارگیری می گردد، چسب پلی اورتان است.

 

از چسب هایی که به خواسته چسباندن قطعات شیشه به فعالیت میرود و برای چسباندن کاشی، آلومینیوم و سرامیک نیز کاربرد دارااست، چسب سیلیکون می باشد.

 

چسب های سیلیکون خصوصیت و مزیتهای بسیار متعددی دارا هستند که میتوان به مقاومت در قبال فشار، انعطاف پذیری، مطلوب برای آببند کردن نما ساختمان و همینطور پرهیز از رویش گیاهان گوناگونی همچون قارچ ها و کپک اشاره نمود.آب بندی

 

راهکاری برای تشخیص نم و رطوبت

آب بندی ساختمان

 

چطور بوی نم منزل را از در میان ببریم؟

بدون اینکه شما در کدام شهر معاش می کنید، مسلماً تا به امروز بوی نم و ماندگی هوا در منزل را استشمام کرده‌اید. این نقص‌ به جهت لکه‌های کپک و یا این که باقی ماندن ذرات گردوغبار روی سطح ها متعدد ایجادشده و در چهره عدم رفع اختلال، به تدریج بخشی از دیوار یا این که سقف منزل مبتلا پوسیدگی و تخریب میشود. از طرف دیگر، وجود نم در منزل علاوه بر خستگی و رخوت زودهنگام شما، باعث نمناک شدن وسایل منزل‌تان نیز میشود.

 

بدین ترتیب برای داشتن منزل‌ای خوشگل و تندرست به یار فضایی عطرآگین و پرانرژی، با ما یاور گردید تا با به کار گیری از یک سری شیوه بی آلایش و کاربردی، برای مدام از بوی نم و رطوبت منزل رهایی یابید. یک سری رویکرد بی آلایش برای رفع رطوبت منزل را با هم مرور می کنیم.

 

عوارض تولید نم و رطوبت در منزل، رفع رطوبت منزل

منزل‌ای که به‌چهره مداوم در معرض رطوبت و نم جای دارد، به تدریج ساختار، مقاومت و زیبایی خویش را از دست می دهد. علاوه بر این، وجود نم در منزل سبب ساز حمله و هجوم حشره ها و موجودات موذی میگردد که‌این خویش یکی مهمترین عامل ها خطرساز درزمینه بروز بیماری‌های متفاوت نظیر گونه های حساسیت، سردرد، درد مفاصل و… خواهد بود. همواره نم زدن بخش‌های گوناگون منزل به‌فیس لکه‌ای بر روی گچ دیوار نشان داده می گردد و در‌صورتی‌که نسبت به رفع این ایراد اقدامی چهره نگیرد، کپک تولید میگردد. در‌این فی مابین، نم زدن دیوارها دارنده عوارض زیادی هست که برای تعمیر و رفع این ایراد می بایست علت نم‌گرفتگی دیوار و معیار پیشرفت نم را موردتوجه قرار اعطا کرد. درین نوشته‌ی علمی به شرح بعضا از مهمترین عوارض در رابطه با نم گرفتگی منزل پرداخته‌شده‌است.آب بندی

 

روش رفع نم و رطوبت با نمک

 آب بندی ساختمان

 

آیا می دانستید اینکار قابلیت و امکان پذیر میباشد؟

تمام چیزی که شما نیاز دارید، یک کاسه نادر عمق و یک کیلو نمک می‌باشد. به آسانی نمک را در پیاله بریزید و خواهید روئت کرد رطوبت را در یک‌سری روز به خویش می کشد نمک ،گنجایش جذب بسیار بالایی داراست. علاوه بر اینکه برای رفع رطوبت در منزل به کارگیری می گردد، می‌توانید از آن برای حذف لکه های جامه نیز به کارگیری نمایید هنگامی متوجه شدید نمک خیلی مرطوب یا این که سیاه گردیده ، وقت آن رسیده می باشد که آن را عوض نمائید.

 

ترفندهای نو برای دوری از رطوبت

از در بین بردن نم و رطوبت با نمک

 

ترفندهای تازه برای پرهیز از رطوبت

ترفند ها و طرز های دیگر برای دوری از رطوبت و پیشگیری از وصال به مرحله رفع نم و رطوبت به جز پیشنهاد های فوق، دوری از ورود یا این که تشکیل رطوبت در منزل شما نیز بسیار مهم می باشد. صرفا این نکات معمولی را دنبال نمایید:

هنگام پخت و پز، هود و هواکش را پر‌نور فرمایید.

هیچوقت رتبه گرمای هیتر و وسیله گرمایی تان را بیش تر از 20 سکو سانتیگراد نکنید. چون به تولید رطوبت در دیواره ها و بخشها دیگر یاری مینماید.

خرقه های خویش را در خارج از منزل برای کم آب شدن معلق نمائید.در شرایطی که در باطن پهن نمائید، رطوبت در سراسر منزل پخش خواهد شد.

گیاهان متعددی در یک حیطه نگذارید. این ممکن هست موجب ساخت رطوبت نیز شود، که بخار دقیقا از این عنصرها خارج میایند.

در غایت، بایستی چیزهایی مانند فروغ و روشنایی طبیعی و هوا را در منزل تان باز‌نگری و ارزیابی فرمائید.

آب بندی

شما می بایست پنجره ها و درها را در مناطقی قرار دهید که اذن میدهد نور و روشنایی خورشید به آن ها رسد.

همینطور می بایست مبلمان خویش را طوری بچینید تا هوا در منزل شما به راحتی گردش نماید.

 

نمای بایرامیکس

 آب بندی ساختمان

 

بایرامیکس یک جور سیستم پوشاننده تزئینی هست. بایرامیکس مخلوطی از دانه های گرانیتی ، مرمر سرامیزه با تنوع رنگ و دانه بندی های مختلف و همینطور رزین های طبیعی و تصنعی و افزودنی های دیگر میباشد که به شکل ملات بر روی متریالهای متفاوت نظیر سنگ ، سیمان ، فلز ، شیشه و پلاستیک قابل پیاده سازی هست و بعد از کم آب شدن حالتی تزئینی به خویش می‌گیرد این مواد دارنده رنج ، مقاومت مکانیکی ، فیزیکی و شیمیایی بوده و قادر است ارتفاع قدمت مفیدی به همدم داشته باشد .

 

مزایای نمای بایرامیکس :

 

دارنده رنگ های متنوع

 

پیاده سازی آسوده و سریع

 

مقاوم در قبال وضعیت نامساعد جویبار

 

قیمت ارزان

 

 

 

 

 

 

 

9) نمای منونولیت :

 

یکی‌از دیگر از گونه های نماها که قابل پیاده سازی در نمای ساختمان است مونولیت می باشد . مونولیت دربردارنده ترکیبی از ذرات سنگ گرانیت ، کوارتز و رنگ های طبیعی است که در روند ادغام و ساخت مونولیت از رزین جاری کننده و مواد ضد اشعه ماورا بنفش سود کرده میگردد .

 

مزایا :

 

سبک بودن

 

قیمت خوب

 

به جهت دارا بودن سیلیکون و رزین اکریلیک بازدارنده از شکافت آب و رطوبت می‌گردد .

 

تعمیر و تجدید بنا سهل

 

دارنده دوام و قدمت طولانی

 

عدم پوسته پوسته شدن و رخنه‌ خوردگی

 

 

 

 

 

 

 

10) نمای بتنی :

 

بتن یکی مواد پر کاربرد در ساختمان سازی به حساب آورده می شود و معمولا ترکیبی از سیمان ، آب و ماسه میباشد . با پیشرفت هایی که در حوزه ساختمان سازی نتایج شده‌است به کار گیری از بتن در نماکاری باطن و بیرون نیز آماده شده‌است . با ساخت نوعی بتن به اسم بتن نما یا این که بتن اکسپوز می قدرت سطحی صاف و صیقلی برای تولید یک نمای شیک و هموار آماده نمود . بتن اکسپوز دربردارنده پنل های بتنی هست که به طریق پیش ساخته و در بافت های خاکستری یا این که سپید گزینه به کار گیری واقع می‌شود . این بتن ها به جهت داشتن سطح صاف و صیقلی به راحتی قابل نقاشی کردن می باشند . به کار گیری از بتن اکسپوز علاوه بر داشتن مقاومت بالا باعث میشود که نیاز به استعمال از مصالح دیگر برای پوشش سطح عمل نباشد و هزینه نما کاهش یابد .

 

مزایای بتن اکسپوز :

 

مقاوم در قبال حالت بد آب و هوایی

 

قالب گذاری در اندازه های دلخواه

 

اجرای سریع

 

مشخصه های فنی نمای ساختمان چه است ؟

 

نمای ساختمان دارنده مشخصه هایی به شرح تحت است :

 

1) عایق حرارتی : مواد و مصالح ساختمانی منجر تولید ضریب انتقال حرارت و گنجایش گرمایی میگردند . گونه های متریال نمای ساختمان با اعتنا به خصوصیت های متفاوتی که دارا هستند می‌توانند عملکردهای زیادی در مصرف یا این که اتلاف انرژی داشته باشند .

 

2) عایق صوتی : پباده سازی نمای ساختمان و به کار گیری از مواد و مصالح مطلوب و کیفیت عالی میتواند تحت عنوان یک عایق صوتی بازدارنده از شکافت صوت از خارج ساختمان به باطن آن یا این که بالعکس شود .آب بندی

 

روند اجرایی آب بند کننده لاستیکی

 آب بندی ساختمان

ایزوگام روی بتن سازه تا دو طرف کناره درز ادامه پیدا می کند . 

آغشته کردن تراز با چسب پلی اورتان PPS ( تولید انحصاری شرکت ) در دو طرف درز انبساط و درز انقطاع . 

نصب ورق آب بند روی سطوح چسبکاری گردیده در دو طرف درز . 

ورق آببند بشکل سینوسی در درون درز قرار می‌گیرد . 

اجرای مجدد یک لایه ایزوگام به پهنای حداقل 50 سانتیمتر در طرفین درز روی ایزوگام و ورق نصب می‌شود . 

پس از قرار گیری نوار تولیدی MTgroup بر روی درز، لایه ی دوم چسب مطابق خط مش گذشته اعمال شود . 

جهت تأمین حرکات مسئله نیاز درز، به هیچ وجه قسمت میانی نوار نباید به چسب آغشته گردد . 

 

 

آببندی 

درز انبساط و انقطاع آببندی 

درز انبساط و انقطاع 

آب 

بندی درز قطع بام آب 

بندی درز جدا بام 

آب 

بندی درز انبساط بام آب 

بندی درز انبساط بام 

 

 

آببندی 

درز انقطاع آببندی 

درز انقطاع 

 

 

آببندی 

درز ژوئن بام آببندی 

درز ژوئن بام 

 

 

2_ 

دودبندکردن درز انبساط و درز قطع (دیتایل آتش بند) برای خودداری از گریز دود و آتش به طبقات بالاتر میبایست درز انبساط و قطع را با مواد نسوز ( مثل پشم سنگ ) پر کرد . 

شرکت MTgroup دیتایل ذیل را برای این دستور طراحی و در تعدادی پروژه عملیاتی نموده میباشد : 

 

هر آنچه که باید در مورد آب بندی بتن بدانید

 آب بندی ساختمان

بتن یک ماده‌ی متخلخل است و در‌صورتی‌که به خیر و خوبی آب بندی نشود، می تواند به مرور مقطع اندازه متعددی آب را به خود جذب نماید . این آب جذب گردیده می تواند حاوی آلودگی ها و مواد شیمیایی مختلفی باشد که تخریب بتن را رقم می زنند . اگر می خواهید که از عمر طولانی و دوام بالای بتن خود مطمئن شوید، ضروری می‌باشد که آب بندی آن را به رخ استاندارد انجام دهید . البته چگونه؟ بهترین رویه و جدیدترین مواد آب بندی بتن چه چیزهایی هستند؟ در این نوشتار سعی داریم تا به توضیح این مسائل بپردازیم . آب بندی بتن به معنای جلوگیری از نفوذ آب به بتن و مقاومت در برابر فشار هیدرواستاتیک می باشد . بتن در معنا بزرگ به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خواص سیمانی شدن تشکیل شده باشد گفته می شود . این ماده چسبنده عموما حاصل فعل و انفعال سیمان های هیدرولیکی و آب میباشد . امروزه چنین تعریفی از بتن مشتمل بر طیف وسیعی از تولیدات می شود . بتن ممکن هست از اشکال متعدد سیمان و نیز پوزولانها، سرباره کوره ها، گوگرد، مواد افزودنی، پلیمرها، الیاف و غیره تهیه و تنظیم شود . با توجه به توسعه و پیشرفت دانش و بروز تکنولوژی های دوچندان در قرن اخیر، آشنایی بتن و خواص آن نیز گسترش قابل مراعات ای داشته است، به نحوی که امروزه شاهد کاربرد اشکال متعدد بتن با مصالح مختلف هستیم که هر یک خاصیت و کاربری منحصر به خویش را دارد . در هم اکنون حاضر اشکال مختلفی از سیمان ها که دربرگیرنده پوزولانها، سولفورها، پلیمرها و افزودنی های متفاوتی هستند، تولید می شوند . همینطور می بضاعت و توان خاطر نشان کرد که ساخت اشکال بتن با استفاده از حرارت، بخار، اتوکلاو، تخلیه هوا، فشار هیدرولیکی ویبره و قالب انجام می گیرد . بتن به طور کلی محصولی است که از اختلاط آب با سیمان آبی و سنگدانه های گوناگون در اثر واکنش آب با سیمان در موقعیت محیطی خاصی حاصل می شود و دارنده ویژگی های یگانه هست . در دسترس بودن مصالح آن، تداوم نسبتاً زیاد و نیاز به ساخت و سازهای فراوان سازه های بتنی زیرا ساختمان ها، سدها، پل ها، تونل ها و راه و روش ها، این ماده را مضاعف لبریز مصرف نموده میباشد . فعلا حدود سه تا چهار ده سال است که کاربرد این ماده در حالت یگانه قضیه استقبال یوزرها آن قرار گرفته هست . امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی مشخص شده، که صرف دقت به مقاومت به عنوان یک ترازو برای طرح بتن در محفظه های گوناگون و کاربردهای مختلف، نمی تواند جوابگوی مشکلاتی باشد که در دراز بازه در ترمیم سازه های بتنی تولید می گردد . چندین سالی می باشد که مسأله تداوم بتن در محیط های متفاوت قضیه اعتنا قرار گرفته می باشد . مشاهده خرابی هایی با عامل ها فیزیکی و شیمیایی در بتن ها در عمده نقاط جهان و با شدتی اکثر در کشورهای در حال توسعه، افکار و افکار را به سمت طرح بتن هایی با خصوصیت مختص و با استمرار واجب سوق داده است . 

در این راستا در

مقاوم سازی ساختمان بنایی

 آب بندی ساختمان

ساختمان های بنایی بنا هایی هستند که متشکل از آجر , سیمان , بلوک یا این که سنگ می باشد که از پاراگراف انواع ساختمان های دیرین می باشند که مستضعف اجرای عملیات مقاوم سازی ساختمان کهن می‌باشند . در این نوع سازه ها دیوارهای بنایی تمام یا گزیده از نیروهایی که در راستای قائم می باشند را تحمل می کنند . در سازه های بنایی بهم متصل بودن و پیوستگی سقف , دیوارها و فونداسیون حساس ترین زمینه در تقویت و تحکیم سازه است . مقاوم سازی ساختمان های بنایی نیازمند نیروی چسبندگی بین اجزای آن می باشد . 

ملات تامین کننده ی چسبندگی فی مابین اجزاء می باشد . 

 

مقاوم 

سازی ساختمان بنایی آشیان پی 

 

ساختمان بنایی به عنوان جمع های ساختمانی تشکیل شده از بخش های متعدد در برابر نیروهای فشاری و کششی دو اخلاق به طور کامل مختلف از خود نشان می دهند . 

سازه های بنایی در برابر نیروهای فشاری مقاومت مناسبی دارند و در هنگام تحمل این نیروها مقاومت و استحکام نیکی از خود نشان می دهند . 

بر خلاف آن ساختمان های بنایی در برابر نیروهای کششی وارد گردیده به ساختمان بدلیل ترد و سست بودن مصالح و ملات بکار رفته در سازه , مقاومت فراوان ناچیزی از خود نشان می دهند . 

یعنی زمانی که این گونه سازه های زیر فشار کششی به حداکثر مقاومت خود برسند بجای وارد شدن به مرحله ی الوپلاستیکی و پلاستیک , در گیر شکست می شوند . 

در واقع ضعف اساسی ساختمان ای بنایی در برابر فشار کششی و زمین لرزه مربوط به مقاومت پایین بنا نمی باشد بلکه بدلیل شکل پذیری تحت ساختمان می باشد . 

 

توصیه‌هایی برای خرید ایزوگام مرغوب

 آب بندی ساختمان

روه مسکن: بام ایزوگام گردیده پس از اولی بارندگی خود را نشان می‌دهد . در صورتیکه در این مرحله مشکلی نداشته باشد تا سال‌های زیادی دوام می آورد . 

اکثر اوقات شرکت‌های معتبر، نمایندگی‌هایی دارا‌هستند که در پیش‌رو سفارش‌ها، کارشناسان خود را به محل اعزام مینمایند و مشاوره‌های حتمی را به متقاضی ها ارائه میدهند . یک ایزوگام مطلوب در سکو اولیه بایستی وضعیت استاندارد جمهوری اسلامی ایران را اجرا کند . در این میان مقاومت ایزوگام می بایست نسبت به هوای حوزه‌ (گرما و سرما) مناسب باشد . همینطور بایستی از طول قدمت واجب برخوردار باشد و در نهایت به نظر کششی مقاومت کافی را داشته باشد . 

تیم مسکن - یوسف بهمن‌آبادی- پیدایش عایق‌های رطوبتی نسل جدید که به ایزوگام آوازه دارا‌هستند به عامل ویژگی‌های منحصر در برابر عایق‌بندی‌های رطوبتی قدیمی‌تر نظیر آسفالت و قیرگونی، دقت ویژه‌ای را در صنعت ساختمانی به خویش اختصاص داده‌اند . به طوری که استعمال از این نوع عایق‌های رطوبتی در فرآیند گوناگون ساختمان‌سازی‌ها اعم از پی و فونداسیون، ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها، پشت‌بام، استخر و نیز در مکان‌های متفاوت از پاراگراف مرغداری‌ها رو به توسعه است . در چنین قوانینی رویش سریع واحدهای تولیدی عایق رطوبتی، همگام با توسعه و گسترش ساختمان‌سازی‌ها، در مرز و بوم قابل دقت می‌باشد . آنچه در این زمینه اهمیت فراوانی دارااست انطباق محصولات این واحدها با استانداردها است . گرچه استاندارد ملی عایق رطوبتی در سال 79 بیان گردیده هست و شرکت‌های تولیدی ملزم به رعایت آن شده‌اند اما عایق‌هایی در بازار مشاهده میگردد که از کیفیت مناسب و استانداردهای ضروری برخوردار نیستند . واقعیت این است که به کارگیری از عایق‌های رطوبتی غیر مناسب در ساختمان‌ها مشکل‌ها فراوانی را همچون تخریب بخش‌هایی از ساختمان و متحمل شدن هزینه‌های دوچندان برای ساکنان آن به همپا دارااست . متاسفانه به دلیل نبود آگاهی‌های لازم از سوی شهروندان نسبت به ویژگی‌های عایق رطوبتی مناسب و مرغوب و هم تبلیغات ناسالم بعضی شرکت‌ها، معضلات ناشی از این امر بیش از پیش بر شهروندان تحمیل میگردد . نحوه شناخت ایزوگام مرغوب واحدی، مدیرعامل کمپانی ایزوگام پشم شیشه در رابطه چگونگی شناسایی ایزوگام مرغوب می‌گوید: فقط راهی که شهروندان می‌توانند ایزوگام مرغوب را از نامرغوب تشخیص دهند این هست که لایه عایق با هر توان کششی پاره نشود و در رخ تا شدن از پشت، نشکند . او معتقد است: خدمات‌رسانی، 90درصد عایق کاری مناسب را تشکیل می‌دهد . مدیرعامل کمپانی ایزوگام پشم شیشه راجع‌به میانگین عمر یک ایزوگام خوب می‌گوید: ایزوگام انجام شده پس از اولی بارندگی خویش را نشان می‌دهد . اگر در این مرحله مشکلی نداشته باشد تا سال‌های زیادی تداوم می‌آورد ولی متوسط قدمت یک عایق خوب 15سال می باشد . تقوی، مدیر نمایندگی ایزوگام شرق در این خصوص می‌گوید: اگر زیرسازی محل ایزوگام مناسب باشد و از مصالح نامرغوب استفاده نشده باشد و هم ایزوگام موردنظر بر اثر کنده‌کاری شکاف نشود، بالای 10سال قدمت خواهد داشت . 

او با نفد از این که برخی شهروندان برای عایق‌کاری ساختمان خویش به ارزانی ایزوگام اندیشه می‌کنند، میگوید

مواد آب بندی بتن

 آب بندی ساختمان

مقدمه ۲۰۰ کیلوگرم (حدود چهار فرغون) ماسه شسته، یک کیسه پودر سنگ ۲۵ کیلویی و یک کیسه سیمان ۷۵ کیلو با هم مخلوط نموده و تماما بهم میزنیم و اندازه قضیه نیاز آب و ۴ لیتر از مواد کیت پروف ملاتی اضافه می نماییم توجه شود آب و مواد نانو ابتدا با یکدیگر حل شود بطوری که مواد در آب حل گردیده و آنگاه به چهره یکنواخت در ملات پخش شود و در فیس قابلیت برای تهیه ملات یکنواخت و مطلوب از میکسر استعمال شود . این میزان برای پوشش ۸ متر الی ۱۰ متر مربع با ضخامت ۲ الی ۳ سانتیمتر کافی می باشد . 

مواد 

آب بندی بتن آب بند کننده بتن ، جهت آب بند نمودن بتن های فونداسیون ، منابع آب ، استخرها ، ایجاد لوله های بتنی ، کانالهای آب و آلبوم مضاعف مناسب می باشند . آب بند کننده بتن ،را می توان در روند تولید بتن و یا در محل بتن ریزی به بتن فراهم بیشتر نمود و کافیست به مدت ۲ دقیقه با بتن ادغام گردد . .ضروریست در هنگام تولید بتن نسبت آب به سیمان به اعتنا در دست گرفتن شده و از ۴۰ درصد تجاور ننماید ، در غیر این چهره آب مازاد مو جود باعث ساخت تخلخل و در فیض نشت آب می گردد . 

افزودنی کاهش دهنده نفوذپذیری و آب بند کننده بتن که علاوه بر ایجاد دیوانه و ارتقاء مقاومت ، منجر انسداد کاپیلارهای بتن از نفوذ آب می گردد . 

 

افزودنی آب بندی یا این که آب بند کننده بتن مطلوب برای به کار گیری در بتن ریزی مخازن ، استخر ها ، ملات ها و … بتن آب بند را می‌توان به عبارتی بتن عادی تعریف کرد که به هنگام ساخت، علاوه بر مواد اساس بتن معمولی، برخی مواد افزودنی یگانه به آن افزوده می‌شود به‌نوعی آن را در برابر آب نفوذناپذیر مینمایند . مواد افزودنی که به بتن آب بند اضافه میگردند تأثیر منفی بر خواص مکانیکی و طول قدمت بتن ندارند و چه بسا در بعضا موردها ویژگی ها مکانیکی و استحکام آن را بالا می‌برند . آب بندی بتن با شیوه‌های مختلفی انجام می گیرد که برخی از آن ها هنگام ایجاد بتن صورت می‌گیرد و بعضی نیز پس از اتمام عمل به‌صورت یک لایه اضافی به بتن بیش تر می گردند . 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد