آب بندی ساختمان

 

رطوبت و نم زیاد، علاوه بر اینکه به ساختار و بنای منزل صدمه میرساند، یک کدام از اصلی‌ترین مورد‌سازهای ساخت بیماری در فضا خانه میباشد. بیماری‌هایی نظیر آسم، اگزما و سردردهای شدید از پاراگراف بیماری‌های شایع نتیجه ها از رطوبت و نم در منزل می‌باشند. ولی شما می توانید با اقداماتی از قبیل تهویه خوب که مشتمل بر تهویه مطلوب خدمت‌های بهداشتی و کم آب نگه داشتن فضا منزل میباشد، عایق‌بندی اصولی و کاهش مصرف آب، گوشه و کنار منزل خویش را بدور از رطوبت و تندرست‌خیس نگه دارید. رطوبت، برهان مخرب منزل

 

• سطح های بالای رطوبت سبب ساز تولید و ارتقا رویش باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها در گوشه و کنار میشود که برای تن درستی اشخاص خانواده بسیار مضر میباشد.

 

• رطوبت و نم، گرم کردن فضای منزل را طاقت فرسا مینماید و سالم شما و فرزندان‌تان را به خطر می‌اندازد.

 

• نمناک بودن منزل، سبب ساز فساد و پوسیدگی وسایل و اثاثیه پارچه‌ای و چوبی میگردد و اساسا معاش در دور و بر منزل را طاقت فرسا و طاقت فرسا میکند.

 

 

منزل‌ای که به‌فیس مداوم در معرض رطوبت قراردارد، به تدریج مقاومت و خویش را از دست میدهد

رطوبت در سطح های بالا به چه عوارض به وجود میاید:

• چگالش و تغلیظ: این عکس العمل هنگامی چهره می گیرد که هوای گرم وارد منزل میشود و با سطح ها سرد مثل سطح پنجره، دیوارها یا این که سقف تماس پیدا می‌نماید.

 

• رطوبت از گوشه و کنار خارج منزل نیز وارد فضای منزل می‌گردد به عنوان مثال، بعضی وقت ها نم، از زمین پررطوبت کنار منزل به فضای باطن سرایت میکند.

 

• عمل‌های خانگی از قبیل شست‌و شو، آشپزی و حتی تنفس اشخاص نیز میتواند سبب ساز بروز رطوبت در منزل شود. درصد متعددی از رطوبت منزل، از کار‌های خانگی ناشی میشود.