آب بندی ساختمان

 

فوذ رطوبت از بدنه دیوار: در شرایطی‌که دیوار داخلی در مجاورت سرویسهای بهداشتی و یا این که جای جای دیگری که احتمال نفوذ آب از یک سمت دیوار به سمت دیگر باشد، نسبت به عایق کاری دیوار مبادرت میکنیم . بایستی در حیث داشته باشیم که زیرا درین سیرتکامل دور و بر ها به علت آبریزی ، کف سازی نیز ممکن میباشد عایق کاری گردیده باشد،لزوما باید عایق سطح ها عمودی و افقی به نیکی به یکدیگر متصل و یک پارچه گردند. نصیب داخلی دیوار از محل اتصال به کف تا طول 7 الی 10 سانتیمتر ،از مصالحی مانند پلاکهای سنگی ، موزاییک ، سرامیک ، یا این که چوب اجرا می‌گردد . این نصیب را قرنیز پای دیوار می‌خوانند.

قرنیز پای دیوار علاوه بر تولید زیبایی و نگهداری از پای دیوار در مقابل بر خورد اجسام متفاوت به آن قادر است به خواسته دوری از نفوذ رطوبت نتایج از شستشوی کف اتاق به دیوار در محل خویش قرار گیرد. به طو ر کلی قرنیز ها احتیاجی به عایق کاری ندارند. در فضای سرویسها که کف آنان در معرض ریزش آب و رطوبت داخلی میباشد عایق کاری کف این دور و اطراف ها به طور ظرف بوده و تا طول روستا سانتیمتر روی دیوار ها ادامه می‌یابد ، و بعد پوشش آخری دیوار انجام میگیرد.

ب- نفوذ رطوبت به دیوار های جانبی ساختمان

- نفوذ رطوبت از روش زمین و پی ساختمان: اصول پرهیز از نفوذ رطوبت به دیوار های جانبی ساختمان از روش زمین و پی ساختمان به طور کامل شبیه دیوارهای داخلی و با عایق کاری روی کرسی چینی کامل شدن میگردد.

- نفوذ رطوبت از روش بدنه ی دیوار : به خواسته پرهیز از نفوذ رطوبت به دیوار های جانبی ساختمان از روش بدنه ی دیوار، می بایست بدانیم که‌این رطوبت از دو جناح جذب دیوار میشود. نخستین از روش آب سرازیر در کنار ساختمان و یا این که نفوذ تدریجی آب نتیجه ها از ذوب شدن برفهایی که در کنار دیوار انباشته می شوند و دوم از روش جذب رطوبت جانور در خاک همسایه دیوار، خصوصا راجع‌به ساختمانهایی که دارنده پایین زمین میباشند.